Referat af LAMU møde d. 15. maj 2020

Til stede

Kurt Jensen, Gudmund Skovbjerg Frandsen, Tina Rudoph, Marianne Dammand Iversen, Olav Bertelsen, Søren Poulsen, Simon Møller Christensen, Na Ree Sørensen

Dagsorden

1.       Orientering om eventuelle ulykker

2.       Diskussion af eventuelle tiltag ifm øget hjemmearbejde

3.       Diskussion af tiltag ifm instituttets gradvise åbning

4.       Evt.

 

Ang. punkt 1: Orientering om eventuelle ulykker

Kurt kunne fortæller at der ikke har været ulykker eller nær ved ulykker på instituttet, så der var intet til dette punkt.

Ang. punkt 2: Diskussion om eventuelle tiltage ifm øget hjemmearbejde

Kurt anbefalede at den engelske udgave af universitetets anbefaling ifm hjemmearbejde blev sendt rundt til alle medarbejdere på instituttet. Marianne vil sende det rundt umiddelbart efter LAMU mødet.

Det blev aftalt at hvis folk mangler mindre IT udstyr til hjemmekontoret, vil det kunne købes. I forhold til f.eks. indkøb af ekstra stole, vil man vente og se, hvad behovet er.

Ang. punkt 3: Diskussion af tiltag ifm instituttets gradvise åbning

Na Ree kunne fortælle at ledelsen har fået tallet for hvor mange studerende (inkl. Ph.d.-studerende), VIP og TAP der må være på instituttet på samme tid. Der må være 60 studerende, 23 VIP og 10 TAP. Forskningsgruppekoordinatorerne skal regisrere hvem der er i huset hvornår og at antallet ikke overstiger kvoten. Selvom en person kun er på instituttet i få timer, vil det blive talt som hele dage, da der ikke bliver gjort ren mere end 1 gang om dagen. Na Ree kunne yderligere fortælle, at der er indkøbt værnemidler som vil blive stilt i alle køkkener og laboratorier. Tina vil have et lager i informationskontoret, og hun er ansvarlig for udlevering og opfyldning.

Ang. punkt 4 Evt.

Det var intet under dette punkt